October 2, 2009

JaLan-JaLaN kAt MeLaKA (OTW nAk bALik KL a WeeK aFter RaYa)


Assalamualaikum

Malas tul rasa nak balik KL pada hari Ahad lepas... Aku decide utk naik keta Kak Yat together with Suzie from Kulai.. Gerak dari Taib Andak dalam kul 10 lebih gitu... Camner leh tergerak untuk singgah jap kat Melaka.. Peluang keemasan yang diberikan oleh Kak Yat sgt menggembirakan aku dan Suzie yang amat suka berposing-posingan... Aku saja upload gambar2 nie utk dikongsi bersama...

Gambar sebelum berangkat balik KL... Dlm bilik umah kat Taib Andak... Alhamdulillah daguku masih runcing... Hehehe...
Pose kat luar Muzium Samudera.. tapi yg x bestnya suzie amik gmbr nie senget... So kapal tu pun nampak cam kapal condong.. hehehe...

Kat dlm Muzium Samudera.. Sopan sungguh aku dlm gambar nie.. Hehehe...


Suzie di hadapan replika kapal... Kurus tul minah nie.. Bila la aku nak kurus cam dia ekk... teringin sgt... Ok x kalau aku kurus cam Suzie?
Suzie kat atas kapal sambil pegang tali kapal.. hehehe.. tegak je dia posing..
Ayu kemayu sungguh posingku kali nie.. Hehehe... Nie pun kat dlm muzium samudera gak..

Kat sini nampak kat EOM.. What a nice view!

Pose org yg dh lenguh.. Hehehe...
Setelah penat berposing mari kita menjamu selera... This is Asam Pedas Melaka... Lazat weh walaupun pedas giler! Tea Mix Herbalife tidak ketinggalan jugak.. Hehehe...

Satu set Nasi + Asam Pedas Ikan Pari + Telur Masin + Timun only costs RM5.00.. Murah kan! Harga x kisah actually yg penting lazat!

Kesimpulannya walaupun kejap je singgah Melaka tapi mmg rasa Melaka nie best.. Len kali kitorang plan nak jejalan kat sini lagi.. There's lots of fun stuff here... Melaka, len kali kita dtg lagi ekkk!!!!

6 comments:

  1. Cik Farah, kau mmg suke melazatkan diri kan..sedap sungguh asam pedas melaka tu kan..kecur liur tau. Kedai abg ipar aku kat restoran jejantas tu pun ada asam pedas tu..mak sedara dia yg tukang masaknya. dorang campur cili padi dlm asam pedas tu..padanlah pedas nak mampuih..hik..hiik...

    ReplyDelete
  2. awat chek letak pic ayerr
    dlm blok nii
    malusss nyerssss!!!!

    ReplyDelete
  3. salam kenal dik .. akak pun amik HL .. heheh alhamdulillah good progress ..
    ermm nak tanya adik lah kan .. mcm mana cara berkesan dlm HL untuk kurangkan buncit perut .. ermm adakah sbb kita terlalu banyak ambil plain water .. sbb itu yg akak nampak apa yg terjadi pada akak ..

    banyak amik plain water .. sampai ketara nampak buncit tuh .. hehhehe ker sbb akak dah beranak 3 .. heheh sekadar bertanya pandangan dan cadangan dari adik ..

    oh ya .. nak panggil apa erkk adik nieh .. panjang tuh nama tuh ...

    ReplyDelete
  4. pa,sorry lambat reply kat sini hehehe... jom len kali kita pi melaka aku belanja asam pedas melaka.. mmg pedas ko asam pedas tu.... berair idung aku dibuatnya :D:D:D:D.. tapi kalau nak pi sana tunggu baby naufal dh besar cikit la ekk baru syok ko nak jalan2 :D:D:D

    ReplyDelete
  5. cik su, malusss ke maussss :D
    bila nak jejalan lagi nie.. akak dh kemaruk nie nak jalan2 :D:D:D

    ReplyDelete
  6. kak ida, nnti kasi email atau YM nnti kita guide akak ekk :)... salam kenal dari saya.. panggil farah atau ater jek k :D:D:D

    ReplyDelete