September 6, 2009

~RaMadHan Al-MubAraK 2009~




Assalamualaikum all...


First sekali, mintak maaf sgt2 sbb dh lama x update blog nie... Sorry la, ada niat nak update tapi x sempat... Lebih2 lagi bulan puasa kan... Lunch hour dh jadik 1/2 jam jer... Malam lak byk gak aktiviti sampingan.... Apa pun, hope tak terlewat rasanya nak ucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa dan Selamat Memperbanyakkan Amal Soleh di bulan yg mulia nie...


Alhamdulillah, mulai tahun nie aku dpt ikut program amik Shake (walaupun kadang2 x amik pun).. Kalau x sempat amik shake aku akan bykkan amik Tea Mix and minum plain water... Menu yang biasa aku makan time bukak puasa :


1) Sandwiches

2) Mihun Sup

3) Mihun Goreng

4) Spageti
5) Air Tea Mix Herbalife
6) Air Mineral
7) Kurma Madu
8) Milo Panas (Kadang2)


Aku sgt jarang amik nasik... Dan kesimpulan yang aku dpt is kalau kita kurang makan nasik memang senang nak lose weight... Kalau teringin sgt nak makan nasik, makan lah dlm portion yang kecil (separuh dari kebiasaan).. Lebihkan sayur-sayuran dan protein dari ikan... Yang best is kalau sahur dengan shake tenaga tu sampai ke malam... :) Alhamdulillah dapat wat Terawih sampai abis... Ada gak amik nasik dan roti time sahur tapi baru tengahari je dh rasa lapar sgt2...


Untuk korang aku uploadkan beberapa pix sepanjang Ramadhan (amik sendirik jer..).. Alhamdulillah byk baju2 yg x muat dh muat, dan ada gak yg dh longgar... Yang paling penting badan rasa segar, sihat... Alhamdulillah..... Apa pun aku harap customer2 aku dapat amik shake at least sekali sehari (time sahur).. Kalau lapar lagi time sahur tu leh makan beberapa bijik buah kurma.. Minum tea mix dan plain water ikut kemampuan korang :)
SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA
SEMOGA BERTEMU LAILATUL QADAR
SEMOGA MEMPEROLEHI JANNAH...
AMIN... Ya Rabbal Alamin......

No comments:

Post a Comment