May 4, 2009

Hari Yang Penuh Semangat... Caiyok2!!!!


Aku baru balik dari kampung.. Semalam aku apply EL sebab Ahad aku pi visit sedara kat Singapore... Aku sebenarnya sedih sebab BF aku ari tu dia kata badan aku montel cam Esther One In A Million.. (Aku rasa cam aku kecik sket dari Esther tu).... Kata-kata BF aku tu betul-betul wat aku upset... Sedih la... Ada ke patut dia kata camtu kat aku... Apa pun aku take it positively.. Aku sungguh-sungguh nie, aku nak start diet balik... 2-3 Shakes a day! Without fail! Aku berazam nih! Aku kuatkan semangat nih! Sedihhhhhhhh! Tul ke badan aku montel cam Esther? Uwaaaaa kejam la Cyg..........


Nie gambar aku semalam... Mmg tembam pun pipi aku kan......... Aku balik kampung last Thursday (30/4/2009) sampai semalam 4/5/2009.. Mmg aku failed kalau balik kg mesti aku x ikut program... Pastu air aku mesti x dpt score... Uwaaaa... mmg salah aku pun.... Nak wat camner kat umah mak aku mesti suh aku makan yg best2 kan... Hasilnya aku naik sekilo lebih sepanjang 4 ari kat umah.... Tergezut gak aku timbang pagi tadi... Uwaaaa aku sedih nie....




Wokeh aku nak citer pasal hari nie.. Hari nie hari Selasa 5/5/2009.. Aku nak start ikut program semula.. Start with pagi tadi.. Aku breakfast dengan menu di bawah :


  1. 500ml air kosong
  2. 500ml air tea mix
  3. 300ml Shake Strawberry campur Cappucino

(Aku minum dalam kul 8.30am)


(Sukatan aku pagi nie 2 sudu F1 Strawberry, 1 sudu F1 Cappucino, 1 sudu Formula 3 dgn 300ml air sejuk dalam fridge.. Actually aku wat shake nie malam tadi, aku simpan dlm fridge, so pagi senang xyah aku nak rush bancuh2 segala....)

In between tadi aku minum air 2 liter lebih guna Water Bottle Herbalife tu.. Pastu tea lagi 500ml... Dalam kul 10 lebih tadik aku lapar la pulak, so aku makan Herbalife Protein Bar 1pcs.. Kalorinya cuma 139 per bar.. Kira kenyang gak... Pastu aku terus wat keje... Sambil2 tu aku minum air kosong jer... Setakat nie dalam kul 1.45pm aku dh bantai lebih 3 liter air dh.. Bestnyaaaa.. Yang bestnya kan... Kalau aku score air jer.. Muka yang tembam tiba2 jer leh jadi kuncup.. Best Best Best!

Nie Gambar Pagi Tadik (TEMBAM!)
Nie Gambar Tengahari nie... (Hehehe dah kuncup sket muka aku... Lalalala...) Aku dh score 3 liter lebih plain water setakat nie.. Caiyok2!!!!



Dalam kul 1.20pm aku minum second shake... Kali nie aku minum flavour Strawberry... 3 F1 Strawberry dengan 2 sudu Formula 3 dicampur dengan 300ml air sejuk.... Yummy!!!


Oh yer... Lupa la... aku ada beberapa org customer baru... So meh korang aku nak tunjuk cara-cara wat shake....

CARA-CARA WAT SHAKE

Memula kita perlukan 300ml air kosong (air suhu bilik ke bawah/xmo taruk air panas ok!


Pastu kita masukkan F1 (2-3 sudu)

Pastu kita masukkan F3 (1-2 sudu-kalau 2 sudu air kena minum lebih ok!)

Pastu goncang2 jadilah SHAKE yang lazat dan kalorinya cuma dlm 108-172kal SAHAJA!

ENJOY UR SOPHISTICATED MEAL!!!!!

No comments:

Post a Comment